Nie marnuj czasu

Polub nas na Facebooku

JESTEŚ MAMĄ, PANIĄ DOMU I PRACOWNIKIEM. WIELOZADANIOWOŚĆ KOBIET TO WYMÓG DZISIEJSZEJ PĘDZĄCEJ RZECZYWISTOŚCI. JAK ZNALEŹĆ CZAS NA WSZYSTKIE OBOWIĄZKI I MIEĆ JESZCZE CHWILĘ DLA SIEBIE? OTO KILKA RAD JAK NIE MARNOWAĆ CENNEGO CZASU.

Bez-nazwy-2

Stwórz listę zadań
Poświęć 5 minut na to, by ustalić co masz do zrobienia danego dnia. Zrób listę i ponumeruj ją, a gdy już wykonasz zadanie skreśl je – zobaczysz jak każde „zaliczone” zadanie poprawia humor i motywuje do dalszej pracy.

Ustal priorytety, zrezygnuj z tego, co nieistotne
Ustal co naprawdę musisz, a z czego możesz zrezygnować. Skup się na tym, co najważniejsze. Później przejdź do rzeczy mniej istotnych i najmniej ważnych. Nie zajmuj się rzeczami, których nie musisz robić, a zaoszczędzony czas przeznacz dla rodziny czy chwilę relaksu.

Zastosuj outsourcing
Brak czasu to przypadłość Zosi – samosi. Nie musisz wszystkiego robić sama. Niektóre swoje obowiązki możesz przekazać najbliższym – mężowi czy starszym dzieciom. Ty zyskasz trochę czasu, a oni zobaczą jakie ciążą na Tobie obowiązki i docenią Twoje wysiłki.

Skup się
Rób jedną rzecz na raz i na niej się skup. Nie myśl wówczas o innych obowiązkach czy problemach – to tylko wydłuży czas poświęcony na czynność, którą powinnaś się zająć. Wyłącz telewizor, wyloguj się z facebooka. Jeśli możesz wycisz komórkę i nie przerywaj dopóki nie skończysz – zobaczysz, jak szybko Twoja lista zadań będzie topnieć.

Pamiętaj, przysłowie mówi, że kto zarządza Twoim czasem, ten zarządza Twoim życiem. Dlatego nie marnuj czasu i weź swoje życie w swoje ręce!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWłoski duet idealny
Następny artykułPanie, kapelusze na głowy!