Czy ubezpieczenie ekranu telefonu jest wystarczające?

Polub nas na Facebooku

Pomimo że uszkodzenia telefonu często dotyczą wyświetlacza, przed kupnem ubezpieczenia ekranu telefonu warto wziąć pod uwagę sytuacje takie jak kradzież, zalanie czy uszkodzenia mechaniczne. Jakie są rodzaje ubezpieczeń telefonu i co gwarantuje ubezpieczenie wyświetlacza? O tym poniżej.

ubezpieczenie ekranu telefonuRodzaje ubezpieczeń telefonu

Podczas gdy stare modele telefonów były bardziej odporne na upadek i inne zniszczenia, smartfony nowej generacji są bardziej delikatne, przez co wymagają większej ostrożności w ich użytkowaniu. Jest jednak sposób, który sprawi, że używanie nawet najmniej wytrzymałych i odpornych na uszkodzenia urządzeń nie będzie wiązało się z dużą ilością stresu. O co chodzi? Oczywiście o ubezpieczenia telefonu.

Wśród dostępnych na rynku ubezpieczeń wyróżniamy usługi takie jak:

  • ubezpieczenie ekranu telefonu,
  • ubezpieczenie w przypadku zalania lub zatopienia telefonu,
  • ubezpieczenie w przypadku kradzieży
  • ubezpieczenie telefonu jako nieruchomość,
  • ubezpieczenie wynikające z uszkodzeń mechanicznych.

Ze względu na ilość i różnorodność ubezpieczeń, warto zastanowić się, jakiego rodzaju zabezpieczenia poszukujemy – czy będzie to zabezpieczenie przed uszkodzeniami ekranu, czy też będziemy chcieli zabezpieczyć się na wypadek konieczności naprawy pozostałych elementów, zatopienia lub kradzieży smartfona.

Ubezpieczenie ekranu telefonu – jak działa?

Ubezpieczenie wyświetlacza najczęściej obejmuje naprawę lub uzyskanie odszkodowania wynikającego z uszkodzeń tylko w obrębie ekranu naszego telefonu. W zależności od wybranej oferty w zakres ubezpieczenia może wchodzić również naprawa uszkodzeń pozostałych elementów urządzenia – na przykład obudowy, aparatu lub przycisków – jeśli ulegną zniszczeniu wraz z ekranem smartfona. Ponadto można zdecydować się na rozszerzony zakres ubezpieczenia ekranu i wybrać ofertę, która pozwala na naprawę powstałą w wyniku zalania telefonu wodą.

Ubezpieczenie wyświetlacza – podsumowanie

Ubezpieczenie ekranu telefonu to dobre rozwiązanie dla tych osób, którym wystarczy tańsza i ograniczona wersja ubezpieczenia. Jeśli jednak zakładamy, że nasz smartfon może ulec większym zniszczeniom, zatopieniu bądź też boimy się ewentualnej kradzieży – warto poszukać, jakie typy ubezpieczeń telefonu będą odpowiadały naszym wymaganiom.

Podsumowując plusy i minusy ubezpieczenia wyświetlacza, zdecydowaną zaletą tego ubezpieczenia jest mniejszy koszt, jak również możliwość wybrania oferty, która pozwala na naprawę w przypadku uszkodzenia ekranu wraz z pozostałymi elementami czy zalania telefonu wodą. Ponadto ubezpieczenie tego typu pozwala na to, by – pamiętając, że uszkodzeniu ulega najczęściej właśnie ekran – nie przepłacać za dodatkowe usługi, z których być może nawet nie będzie nam dane skorzystać.

Jakie są minusy? Ubezpieczenie ograniczające się do ekranu nie pozwala na uzyskanie pomocy finansowej w przypadku uszkodzeń mechanicznych powstałych niezależnie od uszkodzenia ekranu. Pieniędzy nie dostaniemy również w przypadku kradzieży bądź kradzieży w wyniku włamania. Co więcej, szerszy zakres ubezpieczeń często pozwala na ubezpieczenie urządzenia w sytuacjach takich jak pożar czy przepięcie. Co ważne, częstym warunkiem jest przypadkowy i niezamierzony charakter zniszczeń. Należy pamiętać o tym, że bardzo często naprawa ekranu nie zostanie przeprowadzona, jeśli zarysowania są uszkodzeniem estetycznym, które nie ma wpływu na działanie smartfona.

*Nie wszystkie przypadkowe uszkodzenia są objęte ubezpieczeniem. Zakres ubezpieczenia jest zawarty jest w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Samsung Care+, a wyłączenia ochrony ubezpieczeniowej opisano w ich sekcji 6.

Sprawdź informacje dotyczące pośrednika ubezpieczeniowego: https://images.samsung.com/is/content/samsung/assets/pl/regulaminy/Informacje_dotyczace_posrednika_ubezpieczeniowego.pdf

Sprawdź informacje o produkcie ubezpieczeniowym: https://images.samsung.com/is/content/samsung/assets/pl/regulaminy/Informacje_o_produkcie_ubezpieczeniowym.pdf

Niniejsza informacja ma charakter marketingowy.

Artykuł sponsorowany