Alfa Romeo powraca na Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie, prezentując mocno wizualnie oddziałującą aranżację stoiska. Przestrzeń wystawowa stoiska rozwija się, jak kręta i dynamiczna droga – wprost idealne miejsce dla światowej premiery Alfy Romeo 4C, kompaktowego ‘supercar’ będącego kwintesencją sportowego ducha, odzwierciedlającego autentyczne wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczna ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.
Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, nowa dwuosobowa sportowa Alfa, posiada napęd na tylne koła i centralnie umieszczony silnik. Samochód zostanie wprowadzony na rynek w 2013 roku i zaakcentuje powrót włoskiej marki do Stanów Zjednoczonych, dając początek planowi globalnego rozwoju Alfy Romeo.
Wywodząca się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, która podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku wzbudziła tak ogromny podziw, Alfa Romeo 4Cwykorzystuje technologie i materiały stosowane w sportowych samochodach (wśród których jest już Alfa Romeo 8C Competizione) takie, jak: włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo unowocześnione w taki sposób, aby wydobyć jeszcze bardziej sportowy charakter nowego samochodu. Dowodzą tego nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem oraz systemem Alfa Romeo D.N.A. wzbogaconym o nowy tryb „Race”.
Kompaktowe wymiary wpływają na wyjątkowość tego dwuosobowego samochodu coupe’: długość poniżej 4 metrów i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra. Dodatkowo, wyjątkowa dynamika modelu Alfa Romeo 4C jest podkreślona przez stosunek masy do mocy, który wynosi poniżej 4 kg/KM, co daje pojęcie o potencjale Alfy Romeo 4C. Samochód ten jest zatem w 100% Alfą, potwierdzając swój sportowy charakter, dzięki któremu na zróżnicowanej krętej trasie lub na torze wyścigowym wzmacnia wyjątkowe doznania jazdy.
Publiczność Międzynarodowego Salonu w Genewie będzie mogła podziwiać wystawione egzemplarze Alfy Romeo 4C i poznać szczegółowo zastosowane w nich innowacyjne technologie: zespół silnika i skrzyni biegów pokazane w przekroju, by w szczegółach pokazać ich „serce”, platformę pojazdu wykonaną w całości z włókna węglowego, by podkreślić jej lekkość i otoczoną przezroczystym profilem, który oddaje formę 4C , by zwiedzający mógł jednocześnie porównać pozycję nadwozia w stosunku do korpusu pojazdu.
Obok Alfy Romeo 4C prezentowane są dwa egzemplarze MiTo: Limited Edition Superbike 170 KM w limitowanej edycji 200 egzemplarzy oraz Seria Specjalna Superbike 1.4 135 KM TCT spersonalizowana dzięki oryginalnemu pakietowi KIT SBK. Obie wersje czerpią inspirację zMiTo Safety Car oficjalnego pojazdu „FIM SBK Superbike World Championship„, świadczącemu o zwycięskim związku między Brandem Alfa i Mistrzostwami SBK, trwającym już od roku 2007, który wyraża styl i włoskie doświadczenie motoryzacyjne w świecie.
Reflektory salonu w Genewie skierowane są również na Alfę Romeo Giulietta, która w Genewie zadebiutuje z nowa wersją Veloce. Sugestywna nazwa odwołująca się do tradycji Alfa Romeo, powstała w roku 1956 właśnie z modelem Giulietta. Tak nazwane wersje zostały stworzone, by wyróżnić samochody ze specjalnym wyposażeniem, podkreślającym sportowy charakter pojazdu. Dzisiaj, tak jak kiedyś, Giulietta Veloce spełnia wymogi klientów poszukujących wyposażenia i elementów estetycznych charakteryzujących się duchem sportowym. Rezultatem finalnym jest samochód silnie oddziaływujący i budzący emocje, maksymalnie podkreślający wartości Alfa Romeo.
Publiczność będzie mogła podziwiać również Giuliettę Quadrifoglio Verde oraz Giuliettę z ekskluzywnym, sportowym pakietem „QV Sportiva” – dedykowaną wszystkim klientom poszukującym samochodów o niezwykłych osiągach, z zaawansowaną technologią i wyróżniających się estetyką.
W samochodach i w specjalnej dedykowanej strefie stoiska wystawione są ekskluzywne akcesoria wykonane przez Mopar®, spółkę grupy Fiat S.p.A i Chrysler Group LLC zajmująca się operacjami Parts & Services oraz działalnością Obsługi Klienta. Alfa Romeo MiTo SBK wyposażona jest w listwy progowe boczne i tylny sportowy zderzak, natomiast Giulietta wyróżnia się elementami z włókna węglowego – takimi, jak spojler tylny, obudowa lusterek zewnętrznych, gałka dźwigni zmiany biegów oraz wstawki na tablicy rozdzielczej – oraz welurowymi dywanikami z logo ‘Giulietta’ i spersonalizowanymi nakładkami na zawory.
Światowa premiera modelu Alfa Romeo 4C jest dla marki idealną okazją do zaprezentowania ekskluzywnej kolekcji produktów akcesoryjnych, inspirowanej nowym ‘superkompaktowym samochodem’ i wykonanej w ścisłej współpracy z marką Mopar®. Dzięki zaangażowaniu Centrum Stylu Alfa Romeo, produkty zostały zaprojektowane i wykonane, by odzwierciedlać sportowy charakter nowego modelu i wzmocnić jego tożsamość Premium, zarówno jeżeli chodzi o design, jak i zastosowane materiału (aluminium, włókno węglowe, skóra). W ten sposób związek między modelem a produktami z linii akcesoriów jest w oczywisty sposób nierozerwalny.
Gama produktów , których rozwój był koordynowany przez Mopar®, obejmuje różne rodzaje produktów: zarówno te doskonale odzwierciedlające wizerunek marki oraz charakterystyczne cechy jej DNA, takie jak deska long-board z włókna węglowego, sportowe sanki wykonane w całości z aluminium oraz okulary słoneczne z włókna węglowego. Następnie mamy produkty zaprojektowane według klucza fashion i life style, takie jak nieprzemakalna kurtka przeciwdeszczowa, bluza z tkaniny carbon brushed z wstawkami softshell oraz plecak waterproof. Do grupy produktów najbardziej zaawansowanych technologicznie należą gogle narciarskie lub snowboardowe z połączeniem GPS w celu odtworzenia rzeczywistości rozszerzonej, zegar z ceramiki i ręcznie wykonane pióro z włókna węglowego oraz aluminium. Natomiast produkty bardziej ‘fun’ to pamięć USB w kształcie samochodu, cover dla iPhone’a lub iPad’a wykonany z włókna węglowego.
Dodatkowo, na prośbę pasjonatów Marki, Alfa Romeo i Mopar® zaprezentują właśnie w Genewie nowy portal e-commerce, na którym można będzie zakupić wszystkie produkty akcesoryjne, wśród których znajduje się cenna linia vintage Alfa Romeo oraz nowa linia dedykowana modelowi 4C, a także szeroka gama akcesoriów do personalizacji samochodu.
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie edycja 2013, Alfa Romeo zaprezentuje zwiedzającym oryginalne doświadczenie związane z wprowadzeniem na rynek modelu Alfa Romeo 4C. W obrębie strefy wystawowej umieszczone będzie laboratorium z dwoma drukarkami 3D najnowszej generacji, które w czasie rzeczywistym i w ograniczonej serii wyprodukują określoną gamę gadżetów wykonanych z PLA, tworzywa biodegradowalnego, prezentujących styl ‘kompaktowego super-samochodu’ Alfa Romeo. Zwiedzający wystawę, którzy chcą bezpłatnie otrzymać swój wyjątkowy i spersonalizowany egzemplarz mogą zarezerwować go za pośrednictwem strony internetowej 4c.alfaromeo.com. Po przybyciu na stoisko, za pomocą interaktywnego panelu wybiorą wariant chromatyczny wybranego gadżetu i osobiście będą asystować przy jego wyprodukowaniu, krok po kroku, aż do momentu odebrania. Drukarki 3D umożliwiają wykonanie każdego przedmiotu i stanowią ostatnia granicę w cyfrowej spersonalizowanej produkcji. Inicjatywa, zaprojektowana przez agencję Seac02, jest wykonana przy współpracy z Fablab Torino, pierwszym włoskim ‘fabrication laboratory’ specjalizującym się w produkcji cyfrowej.
Dodatkowo, dzięki udostępnionym w pawilonie materiałom informacyjnym, przygotowanym specjalnie na tę okazję, publiczność będzie miała okazję zapoznać się z produktami FGA Capital – spółki finansowej specjalizującej się w sektorze samochodowym. Spółka ta działa na głównych rynkach europejskich, a w Szwajcarii – za pośrednictwem Fidis France. FGA Capital ma jedną misję do wypełnienia: wspomóc sprzedaż samochodów wszystkich marek Fiat Group Automobiles poprzez innowacyjne produkty finansowe oraz świadczenie usług o wysokiej wartości dodanej związanych z siecią dilerów, prywatnymi klientami i zakładami przemysłowymi.
info. i foto.: materiały prasowe