Avon Cosmetics Polska oraz Stowarzyszenie Amazonki Warszawa-Centrum
w październiku, miesiącu walki z rakiem piersi,po raz kolejny organizująwspólnie akcję Gabinety z Różową Wstążką. Ten profilaktyczno-edukacyjny program jest nieodłącznym elementem ogólnopolskiej Wielkiej Kampanii Życia – Avon kontra Rak Piersi. Akcja umożliwia kobietom z całej Polski poddanie się badaniom palpacyjnym oraz kontrolnym badaniom diagnostycznym w specjalnie oznakowanychgabinetach.
Gabinety z Różową Wstążką to program profilaktyczno-edukacyjny, którego celem jest podnoszenie świadomości i edukacja kobiet w zakresie profilaktyki raka piersi. Adresowana do kobiet i lekarzy inicjatywa ma zachęcać do aktywnej profilaktyki raka piersi. Akcja umożliwia poddanie się badaniom USG w specjalnie oznakowanych placówkach. Gabinety oznaczone symbolem Różowej Wstążki wyróżniają się wśród innych placówek ginekologicznych najwyższym standardem.
W ramach akcji Gabinety z Różową Wstążką Avon Cosmetics Polska dofinansujew tym roku ponad 3000 badań USG. Akcją zostało objętych ponad 50 gabinetów z różnych miast Polski. Specjalnie oznakowane placówki oferują pacjentkom badania oraz edukację na temat zachowań profilaktycznych. Mają one stać się przykładem dla wszystkich gabinetów ginekologicznych w Polsce. W wyróżnionych placówkach będzie można nabyć także produkty z Różową Wstążką. Dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na kolejne działania prowadzone w ramach kampanii Avon kontra Rak Piersi.
Avon kontra Rak Piersi to ogólnopolska inicjatywa prowadzona przeciwko rakowi piersi. W tym roku obchodzona jest okrągła, 15. rocznica akcji. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna. Działania podejmowane w ramach inicjatywy mają przypominać, że nowotwór piersi nie jest wyrokiem, a jedynym i najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi choroby jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych. W ciągu 15 lat trwania kampanii zebrano 15 milionów zł na realizację programów profilaktycznych i wypełnianie założeń Kampanii. Tegoroczna odsłona akcji prowadzona jest pod hasłem: „Dbam o siebie dla Ciebie”. Ambasadorkami akcji są znane mamy, które zwracają uwagę innym kobietom na to, że warto dbać o siebie dla tych, których kochamy, przede wszystkim dzieci. Inicjatywę wspierają Anna Wyszkoni, Aneta Zając oraz Anna Nowak-Ibisz.