Rynek modowy w Polsce to coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych. Szybki rozwój tego sektora generuje nowe potrzeby, w tym zapotrzebowanie na specjalistów, którzy będą potrafili tworzyć strategie komunikacyjne dla marek modowych.
Chcesz związać swoją karierę z wybranymi segmentami branży kreatywnej? Przeczytaj i zobacz, jak zostać ekspertem w zakresie komunikacji w modzie.
Komunikacja w modzie – różne oblicza jednego zawodu
Komunikacja w modzie opiera się na ścisłej współpracy z mediami. Rozwijając karierę w tym sektorze branży fashion możesz dowolnie zaprojektować ścieżkę rozwoju i dołączyć do działających już newsroomów bądź stworzyć własne miejsce pracy, wykorzystując możliwości Internetu. Przygotowanie do pracy w zawodzie i znajomość języka modowego pozwolą Ci wykorzystać wszystkie możliwości mediów społecznościowych (głównie w celach marketingowych i promocyjnych), w efekcie zaś planować efektywne kampanie i zarządzać ich realizacją i tworzyć strategie komunikacji dla marek modowych.
Komunikacja w modzie w praktyce. Jak robią to najlepsi?
Działania związane bezpośrednio z komunikacją w modzie budzą coraz większe zainteresowanie wśród osób zatrudnionych w branży fashion i branżach pokrewnych, szukających synergii w powiązaniu swoich produktów z sektorem fashion. Chcąc zyskać status eksperta, musisz wiedzieć, jak zarządzać contentem i jak trafnie wykorzystywać wciąż zmieniające się narzędzia. Tylko wówczas marka najefektywniej odpowie na potrzeby i oczekiwania odbiorcy docelowego.
Jak robią to najlepsi? Najpopularniejsza w Polsce fashion agency Aliganza wykorzystuje konkretne kompetencje:
– media relations. Relacje z mediami jako narzędzie PR umożliwia skuteczne dotarcie do grup docelowych dla Twojej marki i budowanie z nimi pozytywnych relacji;
– expertise. Wieloletnie doświadczenie agencji PR modowej stanowi klucz do sukcesu Twojej marki. Bezbłędna analiza rynku, kompleksowe badania poprzedzające tworzenie strategii komunikacji w modzie i doskonałe zaplanowanie mediów jeszcze lepsze efekty;
– events & projects. Produkcja wydarzeń, jako element zintegrowanej kampanii marketingowej, w świecie mody ma znaczenie. Ekskluzywne wydarzenia, których głównym celem jest promocja marki, obejmują m.in. otwarcia sklepów i spotkania prasowe;
– digital. Komunikacja w modzie nie mogłaby istnieć bez możliwości, które stwarza sieć. Szczególnie ważna jest zatem widoczność marki w Internecie, możliwa do osiągnięcia dzięki m.in. odpowiedniej optymalizacji witryny;
– creative lab. Komunikacja w modzie wymaga odpowiedniej strategii. Agencja PR modowa buduje strategie dopasowane do marki i proponowanych przez nią produktów;
– influencer marketing. Wykorzystanie wiedzy, możliwości i doświadczenia influencerów dopasowanych do DNA marki pozwala osiągnąć dowolne cele biznesowe, wizerunkowe i informacyjne.
Artkuł sponsorowany