To malowanki sprawiają, że najmłodsi lepiej się uczą, łatwiej i szybciej adaptują materiał szkolny, wykazują się większą mądrością, są bardziej kreatywne w rozwiązywaniu zadań i problemów, mają większe zaufanie do swoich możliwości.
Pociecha zawsze tworzy w malowankach to, co zna i tyle, ile zna o świecie. Z tego względu jego dzieła są bogatym źródłem wiedzy o tym, w jaki sposób myśli i świadectwem tego co doświadcza. Są oknem, przez które my dojrzali możemy spojrzeć do jego świata i przekonać się czym są jego malowanki dla dzieci, które zrobiło. Jest to świetne twór mogące pobudzać myślenie, ponieważ po pierwsze dokładnie wpisują się w potrzeby myślenia konkretno – wyobrażeniowego, a po drugie angażują dziecko emocjonalnie. Dziecko wczuwa się w swoją twór. malunki mogą stać się więc motorem progresu.
Warto dodać, że „rozwój zdolności rysunkowych określa się jako wskaźnik dojrzałości mózgowej dziecka” (R. Fisher).
Kształtowanie się umiejętności poznawczych malca to długi proces, na który my dorośli nie mamy bezpośredniego wpływu – nie można przecież nikomu wlać do głowy przygotowanych przepisów. Możemy jednak oddziaływać pośrednio, organizując najmłodszym ciekawe doświadczenia, proponując edukujące rozrywki i twórcze zadania. Malowanki mogą stać się inspiracją i źródłem takich zadań. od czasu do czasu twoje dziecko ma ochotę pomalować, lecz nie ma na czym lub brakuje mu inwencji. by ułatwić mu zabawę pędzlem i farbami możesz sięgnąć po malowanki, które dadzą wieleinspiracji i radości.
Na poziom graficzny prac duży oddziaływanie ma ogólna ruchowa sprawność rąk. rozrywki angażujące ręce i ręce mogą pomóc tę sprawność poprawić i jeszcze lepiej się bawić.
Zaproponujmy dziecku „siłowanie na rękę”, zabawę „idzie kominiarz po drabinie”, strzepywanie dłoni z wody, uderzanie palcem o palec w ułożeniu rąk jak do modlitwy, robienie okręgów palcami itp. Wszystkie te aktywności sprawią, że malowanie i rysowanie będzie wychodziło dziecku jeszcze efektywniej.
info.: Animade