PlayStation 4 wkracza do Polski

Polub nas na Facebooku

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) rozpoczęło sprzedaż PlayStation 4 (PS4). System PS4 jest teraz obecny w Polsce. Wraz z nim dostępnych będzie ponad 20 gier tworzonych przez firmę Sony i jej partnerów, włączając w to ekskluzywne tytuły takie jak Knack i Killzone: Shadow Fall.

a3108fa3759293ade94f5af53063d023

System PS4 pozwala producentom gier na spełnienie ich kreatywnych wizji. Jest platformą, która dzięki nowym możliwościom, ułatwia budowanie interaktywnych światów w rozdzielczości 1080p. Rozbudowana architektura bazująca na rozwiązaniach stosowanych w komputerach osobistych – wliczając wzmocniony procesor graficzny (GPU) oraz 8GB wspólnej pamięci systemowej GDDR5 – została zaprojektowana do łatwego tworzenia gier oraz rozwijania już dostępnej zawartości. Efektem końcowym jest bogata biblioteka oprogramowania, licząca ponad 180 gier, które są obecnie w produkcji.

System PS4 tworzy nową platformę społecznościową, umożliwiającą graczom natychmiastowe udostępnianie znajomym najlepszych momentów z gier w formie zrzutów ekranu i filmów. Dzięki przyciskowi „Share” na bezprzewodowym kontrolerze Dualshock 4 gracze mogą się nimi dzielić poprzez specjalny kanał w „Dynamicznym menu systemu PS4” lub portale społecznościowe, takie jak Facebook. Gracze mogą również streamować swoją rozgrywkę na żywo, korzystając z internetowych serwisów, takich jak Ustream lub Twitch, a ich znajomi mogą na bieżąco komentować przebieg gry.

System PS4 pozwala także na korzystanie z drugiego ekranu, włączając w to PlayStation Vita, smartfony oraz tablety, dzięki czemu gracze mogą łączyć się z ekosystemem PlayStation w dowolnym miejscu. Dzięki grze zdalnej użytkownicy za pomocą Wi-Fi lub sieci domowej mogą przenieść i kontynuować rozgrywkę na PS Vita, udostępniając telewizor pozostałym domownikom. Możliwości systemu PS4 dodatkowo rozszerzy PlayStation App, które pozwala na wykorzystanie urządzeń, takich jak iPhone, iPad oraz smartfony i tablety z oprogramowaniem Android jako dodatkowych ekranów. Po ich podłączeniu użytkownik może na przykład wyświetlić mapę podczas rozgrywki, kupić i pobrać grę na PS4, a także obejrzeć udostępniony zapis rozgrywki. PlayStation App jest obecnie dostępna bezpłatnie w iOS App Store oraz Google Play.

Usługa PlayStationPlus (PS Plus) została rozwinięta w systemie PS4, pomagając graczom odkrywać niezwykły świat poprzez dostęp do regularnie odświeżanej kolekcji darmowych gier. W chwili rozpoczęcia sprzedaży członkowie PS Plus uzyskają bezpłatny dostęp do Resogun (SCE Worldwide Solutions) i Contrast (Compulsion Games) oraz Driveclub PS Plus Edition (SCE WWS), którego oficjalna premiera odbędzie się na początku 2014 roku. PS Plus oferuje użytkownikom systemu PS4: dostęp do trybu rozgrywki wieloosobowej, 1GB przestrzeni dyskowej i automatyczne zapisywanie na niej gier oraz pobieranie aktualizacji.

Dzięki silnemu wsparciu partnerów, system PS4 wejdzie na rynek wraz z takimi hitami jak Assassin’s Creed®IV: Black Flag (Ubisoft Entertainment), NBA 2K14 (2K) oraz Battlefield 4, FIFA 14, Need for Speed Rivals i NBA LIVE 14 (Electronic Arts). Dodatkowo pojawią się inne gry producentów niezależnych jak Warframe (Digital Extremes) oraz Super Motherload (XGen Studios).

Wachlarz gier na PS4 rozwinie się w 2014 roku, gdy ukaże się oczekiwana z niecierpliwością kontynuacja serii inFAMOUS: Second Son (SCE WWS), a także nowości: The Order 1886 (SCE WWS), Watch_Dogs (Ubisoft Entertainment) oraz #DRIVECLUB (SCE WWS). Wszystkie te tytuły w pełni wykorzystają moc PS4, prezentując zapierającą dech w piersiach grafikę oraz przełomowe doznania w rozgrywce.

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) wkroczyło na rynek z systemem PS4 oraz zintegrowaną kampanią reklamową, która w centrum zainteresowania stawia gracza. Kampania This is for the Players ukazuje przyszłość ekscytujących rozgrywek oraz możliwości, jakie gracze otrzymują wraz z wejściem na rynek PS4. Elementami kampanii są interaktywne wydarzenia online, publikacje prasowe, zwiastuny w sieci, reklamy w telewizji i kinach, partnerstwo w sprzedaży i promocji oraz outdoor. Kampania wystartowała już w Europie, Australii, Nowej Zelandii, Indiach, Republice Południowej Afryki oraz na Bliskim Wschodzie.