Obecnie wszystko można zrobić za pomocą telefonu oraz internetu. Wszelkie zakupy czy usługi znaleźć można na stronach internetowych. Okazuje się jednak, że współcześnie jest już ich tyle, że nowo powstałe witryny internetowe mają nie mały problem z wypromowaniem się. Co warto zatem wiedzieć, gdy otwieramy nowy sklep internetowy? Jak się reklamować i promować, aby osiągnąć sukces? Czy realizować marketing samodzielnie czy skorzystać z pomocy agencji marketingowej?
Jak wypromować sklep online?
Prawdopodobnie nie znamy wielu osób, które chociaż raz nie zrobiły zakupów przez internet. Jak wskazują dane GUS (Główny Urząd Statystyczny), w 2020r. zakupów online dokonało ponad 17,6 mln osób, w wieku 16–74 lata, co stanowi 60,9% populacji. Jest to rozwiązanie przede wszystkim szybkie i wygodne. Za jednym kliknięciem, bez wychodzenia z domu można zaopatrzyć się we wszystkie potrzebne do życia rzeczy. Wybór sklepów internetowych jest jednak ogromny. Samo założenie sklepu online wymaga czasu i pomysłu, ale na tym nie koniec. Konieczne jest również jego wypromowanie, czyli proces, dzięki któremu sklep stanie się rozpoznawalny przez ogromną rzeszę odbiorców.
O czym warto wiedzieć otwierając sklep internetowy? Przede wszystkim na początku trzeba zadbać o dobrą nazwę, logo oraz całą identyfikację wizualną. Tym samym sklep stanie się charakterystyczny i możliwy do rozpoznania na tle konkurencji. Jednak to nie będzie wystarczające rozwiązanie. Promowanie sklepu internetowego to trochę bardziej skomplikowany proces.
Jednym z rozwiązań, które mogą pomóc w promocji sklepu jest reklama w wyszukiwarce Google. Jak wiadomo, owa wyszukiwarka jest dziś najbardziej rozpowszechniona – korzysta z niej 90,92% internautów i internautek. Oczywiście wyróżnić można jeszcze kilka innych wyszukiwarek, ale to właśnie Google cieszy się największą popularnością.
Jedną z ciekawych form reklam jest Google ADS. Panel Google ADS wymaga jednak znajomości i obycia, wiedzy na temat konfiguracji śledzenia, analityki czy optymalizacji reklam. Reklama może pojawić się w postaci linków tekstowych w wynikach wyszukiwania, produktów (Google Merchant Center), ale także banerów w innych serwisach tematycznych. W promocji stron internetowych pomagają również agencje marketingowe – czym mogą się zająć?
W czym pomoże agencja marketingowa?
Dobra agencja marketingowa oferuje usługi z zakresu tworzenia i realizacji całych kampanii reklamowych danego sklepu czy firmy. Odpowiada za ukształtowanie dobrego wizerunku firmy i promowanie jej produktów. Wiele agencji marketingowych zajmuje się także tworzeniem od podstaw stron internetowych. Obecnie ze względu na to, że rynek internetowy rozwija się w szybkim tempie, wybór agencji marketingowych jest nie mniejszy niż wybór sklepów online.
Jak reklamować firmę?
Oprócz wspomnianego wyżej Google ADS, właściciel sklepu powinien przede wszystkim postawić na dobre artykuły blogowe i content marketing. Przed stworzeniem dobrego wpisu warto zapoznać się z zasadami pisania artykułów blogowych i zrobić dogłębny research. Tylko wysoka jakość content marketingu przyniesie oczekiwane rezultaty.
Kolejna ważna kwestia to aktywność na portalach społecznościowych – co ma szczególe znaczenie w niektórych branżach jak: moda, apteki, drogerie, sklepy z dodatkami, artykułami domowymi, gadżetami, motoryzacją, artykułami dla zwierząt oraz dla dzieci. Wszystko co wiąże się z life stylem, świetnie będzie się sprzedawać na Facebooku, czy Instagramie. Gdy naszą grupą docelową jest młodzież, rozważmy również TikTok.
Dobrym posunięciem jest umieszczenie swojej firmy w Google Maps. Tym samym klienci będą wiedzieć, gdzie znajduje się na przykład stacjonarny punkt danego sklepu internetowego.
Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-sklep-internetowy/
Artykuł sponsorowany