Rezultaty szkoleniowe projektu to:
1. opracowanie programów szkoleniowych i wdrożenie ich w następujących formach:
a) szkolenie trenerów spośród personelu instytucji współpracujących z partnerami projektu,
b) szkolenie prowadzone przez trenerów adresowane do personelu ich instytucji,
c) szkolenie dla personelu medycznego i działaczy społecznych (otwarta rekrutacja we współpracy z Okręgową Izbą Lekarską),opracowanie materiałów e-learningowych oraz
2. przygotowanie polskiej wersji językowej wszystkich modułów e-learningowych.
Rezultaty naukowe projektu to:
1. opracowanie i publikacja obszernego raportu o epidemiologii RSM w krajach partnerskich projektu – Europejska sieć dot. badań i kontroli zachorowań na raka szyjki macicy w nowych Państwach Członkowskich
2. opracowanie i publikacja raportu dotyczącego dobrych praktyk
3. przygotowanie i złożenie do druku przeglądowego artykułu naukowego dotyczącego działań profilaktycznych stosowanych w przypadku RSM
4. przygotowanie platformy e-learningowej do szkolenia w zakresie medycznych aspektów RSM i jego profilaktyki, a także w zakresie rozwijania kompetencji komunikacyjnych personelu medycznego i działaczy społecznych zaangażowanych na rzecz profilaktyki chorób nowotworowych
Zapraszamy do skorzystania z materiałów szkoleniowych przygotowanych w wersji e-learningowej i zaktualizowanie swojej wiedzy na temat raka szyjki macicy oraz skutecznych sposobów rozmawiania o nim z pacjentkami.
Szkolenie e-learningowe przygotowane w projekcie AURORA zostało specjalnie stworzone dla specjalistów z zakresu medycyny (lekarzy pierwszego kontaktu, pielęgniarek środowiskowych) oraz rzeczników społecznych (osób pracujących w instytucjach rządowych i organizacjach pozarządowych, które zajmują się tematyką raka szyjki macicy), tak aby te grupy zawodowe otrzymywały wyłącznie wiedzę, która jest dla nich przydatna. Oba szkolenia zostały podzielone na trzy moduły:
1. Wprowadzenie naukowe
2. Efektywna komunikacja
3. Organizacja, prowadzenie i ocena kursów
Wprawdzie moduły mają takie same nazwy, ale ich zawartość jest mocno zróżnicowana. Informacje w module dla specjalistów z zakresu medycyny są bowiem bardziej szczegółowe. Podobnie jest z modułem “Efektywna komunikacja”, w którym np. dla lekarzy znajduje się szczegółowy instruktarz, jak szybko i skutecznie zachęcić kobiety do badań przesiewowych. Informacje zostały opracowane w interesujący i wzbudzający zainteresowanie sposób. W materiałach tych więc nie znajdą Państwo samego tekstu, ale wykresy, prezentacje, przykładowe dialogi itp. Do korzystania z modułów e-learningowych potrzebna jest tylko przeglądarka internetowa.
info. i foto.: materiały prasowe,
Biuro Międzynarodowych Projektów Edukacyjnych
Uniwersytet Łódzki